Saturday, August 29, 2009


Trevligt i Malmö igår men rätt drygt att gå i affärer från halv elva till halv sju på kvällen... men så är det när dottern brås på mamman. Jag som inte skulle shoppat kom hem med nya svarta jeans, svart linne, svart tunn blus, nya trosor och ny bh som äntligen blev rätt storlek på Triumph. Hade lovat betala halva S:s bh eftersom det är lite dyrare där, men man får så bra service. Blev rätt glad när jag såg att det var 25% rabatt på hela stället så det blev en till mej också. Lite komiskt också att vi hade exakt samma bh-storlek jag och S....
Åt på Hansacompagniet, för en gångs skull jag tog jag inte lasagne utan chiliwokad kycklingfilé och gud vad gott det var. Fikade på Espresso House och slutligen åt vi där på kvällen också. Köpte lite inredningsgrejor till J, svarta saker som diskborste, skärbräda, kapsylöppnare, osthyvel, smörknivar med mera. Jätteroligt att handla till honom och han blev så glad, har aldrig sett honom så glad som när han såg sin nya diskborste....
På kvällen blev det lite kaos, J åkte nån konstig väg hem från sitt internat utanför Ängelholm och jag o S hoppade av i Kristianstad för att ha följe hem. När han kom skulle han berätta sin maratonhistoria om allt han varit med om och jag och S vred oss av skratt.... allt blev så komiskt och vi var nog lite övertrötta. När vi skulle ta nästa tåg hem var det naturligtvis försenat, inget ovanligt, så vi var inte hemma förrän kvart i elva på kvällen. Tur man är ledig och kan sova ut morgonen efter även om jag har en envis Svala som gör allt hon kan för att väcka mej.
Har förresten fått ok från banken så nu ska det jagas lägenhet i Lund!!!

No comments: