Sunday, July 07, 2013

Söndag

Fortsätter det här fina vädret hålla i sig ska vi göra en liten picnic på stranden, min favoritstrand i Sölvesborg, nämligen Torsö. Längtar efter havet. Det är nackdelen med Kristianstad jämfört med Sölvesborg, jag har längre till havet, gillar inte heller Åhus utan vill till mitt kära Lister.
Igår tittade jag lite på lägenheter i Lund, har ju stått i Lunds kommunala bostadsbolags kö i sex år, jag skulle kunna bo centralt i Lund med samma storlek på lägenhet som här till samma pengar som jag betalar idag. Kunna gå till jobbet (om jag jobbar där jag är idag) och ha hela Lund, Malmö och Köpenhamn på bekvämt avstånd. Inget jag planerar att ändra på idag men det känns ju bra att veta. Ska strax ge mig av för några timmars jobb.
Känns fortfarande ledsamt, tycker jag ser Svala hela tiden. Att en liten katt kan ta så stor plats.

No comments: