Friday, November 27, 2015

Fredag

Fredag idag och sol ute. I alla fall då och då. Igår var jag hos veterinären med Zelda och dom tog masa prover. Hon ville inte samarbeta alls, sån har hon aldrig varit innan. Det fick komma en extra personal och hålla henne i en filt och ha en krage över huvudet och hon morrade och fräste... min lilla Zelda. Proverna såg bra ut, vi ska få reda på ett nästa vecka. Hon hade gått upp 3 hg sen sist, det var ju också bra eftersom hon då hade gått ner i vikt. Om inte proverna visar något kan det vara någon kronisk tarminflammation. Nu har jag köpt påsar som jag ska hälla över maten vars innehåll är goda tarmbakterier. Det går bra, då får hon blötmat och det gillar hon jättemycket, det ska vi ha i två veckor. Sen har jag hämtat ut antibiotika som det ska bli spännande att se om jag får i henne, ett tips från veterinären var att sätta det på tassen, det är en slags pasta, så kommer hon att slicka sig i det eftersom katter vill vara rena. Detta gick på över tre tusen kronor inklusive medicin, och då tog ändå försäkringsbolaget över två tusen. Hua vad mycket pengar så här i julmånaden. Men jag vill ju att hon ska må bra.
Lilla S dök upp igår så vi var på stan på kvällen, jag fick köpa ny mobil, det började handla om att köpa nytt batteri och laddare till den gamla och då kostade det så mycket så det var inte lönt. Sen var vi på Barbko, S bjöd och my god vilken god mat. Hon tvingade dessutom i mig dessert, pannacotta men jag kan inte påstå att jag var svår att tvinga. Herregud vad mätt jag blev. Ikväll ska jag gå ut med jobbet, trerätters, hur ska jag orka. Min chef ringde mig halv nio i morse, jag blev väckt, hon hade glömt sina nycklar så jag fick gå och lämna mina till henne.
Hämtade två klänningar igår som jag klickat hem och båda passade! Jättefina! Blir nog en av dom ikväll och det fina armbandet jag fick av lilla S i försenad födelsedagspresent!

No comments: