Friday, May 05, 2017

Fredag

Det är verkligen vackert i naturen, men det har varit molnigt och regnigt idag. Jag har varit i Sjöbo men det blev en kort visit, efter ca två timmar fick jag sån huvudvärk, nästan med migränkänningar. Hade inga huvudvärkstabletter med mig och till sist åkte jag hem. Har känt mig halvsjuk ett tag nu, men det är liksom nya grejor. Påskveckan blev jag ju förkyld och hängig, drogs med trötthet ett bra tag, känner av det fortfarande. Jag pressar käkarna på nätterna, är väldigt spänd i nacke och axlar. En dröm hade varit massage för att lösa upp allt. Men vi har inget friskvårdsbidrag på jobbet, tycker jag är konstigt. Det har funnits på alla jobb nästan som jag haft. T o m när jag jobbade som extraanställd på Åhléns hade vi det. Det blir liksom en ond cirkel, känner mig inte bra, vilar och sover när jag kommer hem. När ledighet kommer är jag ofta slutkörd. Kommer efter med grejor hemma som jag inte orkar med för att jag är trött. Får hoppas jag mår bättre imorgon så jag kan ta itu med lite grejor. Nästa vecka ska jag köra ut Mosaiktidningar på måndag, kanske får det gå över till Tidningsbärarna framöver, det blir fler och fler ställen så jag hinner knappt inte med. På måndag ska en tjej som jobbar på Tidningsbärarna följa med mig. Tisdag är jag ledig, sen ville F att jag skulle ta prenumerationsförsäljningen för honom på onsdag och det ska jag göra, det enda jag har inplanerat är att jag ska klippa mig på eftermiddagen så det hinner jag. Prenumerationsförsäljning i Ystad på torsdagen och sen jobb i butiken fred-lörd-sönd-måndag. Så nästa vecka är rätt intensiv.

No comments: