Saturday, June 24, 2017

Midsommardagen

I torsdags stressade jag runt innan jag skulle börja jobba, först systemet och apoteket, hämtade ut mina droppar till öronen. Sen till bilpoolen för att hämta bil, handla bland alla andra stressade människor, hem och lämna maten, köra bilen till laddningsstället och cykla till jobbet. Där var det superstökigt, den nya extrajobbaren hade jobbat ensam hela onsdagen, tog rätt lång tid att få det att se ok ut. Jag är inte den som säger till personen ifråga, det får vår chef göra. Men det är jätteviktigt att det är snyggt i butiken, man säljer sämre om det ligger kläder på golvet och är allmänt rörigt och stökigt. Igår jobbade jag dom fyra timmarna vi hade öppet sen hem och göra mat. E kom och jag bjöd på Ernst potatissallad med västerbottenost och hade rostbiff och sallad till och ett gott bröd. Jag hade också bakat en smuldegpaj med jordgubbar. Det smakade bra, men jag är inte helt pigg, har ont i örat och tycker det är jobbigt med dom här dropparna. Idag ska jag bara vila, imorgon blir det jobb igen.

No comments: