Friday, December 01, 2017

Fredag

Hängde undan en fin kofta idag, vi har redan börjat få vårnyheter och det är ju mycket roligare att köpa det än mörka vinterkläder. Idag har jag klarat att ha tanden i nästan en hel dag!! Det är konstiga saker man gläds åt får jag väl erkänna!!
Nästa vecka ska vi hem till K på jobbet en kväll efter jobbet, vi har fått en liten summa från jobbet, egentligen skulle det vara nån typ av tävling med presenter men vi bestämde att vi skulle ha en liten aw och köpa något att äta och dricka för det. Blev lite förvånad när vår chef köpte fyra flaskor vin, vi är fem stycken. Nästan en flaska vin per man? Ja, vi har nog lite olika konsumtion, jag kommer att gå direkt från jobbet och bara äta lite tapas och knäcka nästan en flaska vin blir nog lite för mycket för mig. Jobb i butiken imorgon igen.

6 comments:

znogge said...

Vilken fin kofta! När det gäller vinkonsumtion tillsammans med chefer och kollegor är jag väldigt måttlig. Men jag har sett exempel på annat... Hoppas det blir trevligt i alla fall!

Kram

ime said...

Ja jag har också sett exempel på annat tyvärr.
Kram

ibod11 said...

Jättefin kofta. Jag har varit lite rädd för rosa förut men gillar det mer och mer :)
Klokt att ta det lugnt med alkohol vid sådana tillfällen. Det är förresten klokt vid alla tillfällen ;) Det som var roligt i ungdomen känns bara obehagligt i min ålder. Klokt eller tråkigt, det bryr jag mig inte om ;)
Hoppas ni får en kul kväll tillsammans :D
Kram

ime said...

Jag gillar rosa jättemycket.
Ja jag tar det lugnt med alkoholen. Men det verkar inte alla göra. Det är ju trots allt arbetsdag dagen efter.
Kram

Från Glam till Damm said...

Vilken söt kofta! Ja, tänk snart är det vårkläder som man ska börja kika på.

Kram och ha det gott!

Anneli

ime said...

Ja här nere i Skåne har det inte blivit vinter än och så kommer vårkläderna redan.
Kram