Idag är det varnat för väldigt höga temperaturer hos mig, man har pratat om att det kan bli upp till 38 grader varmt vilket känns helt overkligt. Just nu är det 34 grader och det påstås kännas som 37. Jag gick iväg för att handla hyfsat tidigt idag, ska göra en tomatpaj, har hittat ett nytt recept. Sen gick jag till biblioteket, jag brukar få sms när det är dags att lämna tillbaka böcker eller låna om men min pin-kod funkade inte trots att jag visste att det var rätt kod. Jag pratade med personalen som sa att biblioteket blivit hackade!? Men väl på plats kunde jag fixa ny pin-kod. Jag orkar inte läsa så mycket just nu, är så himla trött på kvällarna.
Tre veckor kvar att jobba innan semester, känns oändligt långt, men man får försöka njuta av sommaren. Jag gillar ju värme men just nu är det kanske lite väl höga temperaturer. Tack och lov har jag det hyfsat svalt i min lägenhet.
4 comments:
Ja, i går var det verkligen varmt och lite för varmt för min smak faktiskt. Vi hade 33,5 som varmast och det var inte behagligt. Åskan kom redan vid midnatt och höll i sig hela natten. Då sjönk temperaturen till 20 grader men nu är det lika varmt igen.
Tror att alla bibliotek blivit hackade för jag fick någon information om byte av pinkod jag ocks.
Tre veckor går fort även om det kanske känns väldigt lång tid nu.
Önskar en fin söndag!
Kram
Usch, jag förstår inte hur någon orkar fungera över huvud taget i den hettan men det är ju bra att alla inte är som jag. Jag var inte lika känslig för värme som ung men numera har jag konstaterat att om termometern går över 28 grader så strejkar min hjärna helt. Det kan ju bero på de bekymmer jag har. Jag hoppas att det inte blir en långvarig hetta hos dig utan att det blir mer hanterbar sommar.
Det är märkligt att man knappt reagerar nu när man hör om vilka som blivit hackade. Bra att du ändå kunde byta kod och göra ditt ärende.
Kram
Jag har inte hört någon åska här i natt men i förmiddags åskade och regnade det.
Jaså är det fler bibliotek som blivit hackade.
Jo jag tror också de här veckorna kommer att gå fort.
Kram
Det är lägre temperatur idag, men ändå nära 30 grader. Man får ta det lugnt i den här hettan. Igår stod jag och fixade mat och hade ugnen igång, då blev jag varm 😊
Kram
Post a Comment