Sunday, August 05, 2018

Tågkaos

Igår när jag jobbat klart gick jag för att ta tåget hem, det är så mycket problem och förseningar varje dag men jag har ändå inte råkat ut för att bli strandad, men igår hände det. Precis när tåget kom och vi gått ombord säger dom att en brand brutit ut på banvallen på väg mot mitt resmål och efter en stund fick vi veta att tåget blivit inställt och att bussar beställts. Vi fick alla gå av och gå mot stället där bussar ska komma. Jag vet att dom har problem att få tag i bussar och förare så jag var lite skeptisk. Vi stod där och väntade och det kom bara mer och mer folk ju fler tåg som kom in och inte kunde köra vidare. När jag stått där i en timme så insåg jag att det nog inte skulle komma några bussar men ingen informerar såklart. Så jag gav upp. Jag hade varit uppe sen fyra, inte ätit på många timmar så jag gick till Bishop Arms och satte mig på deras uteservering. Jag var vrålhungrig och visste att det skulle ta ett tag att komma hem. Beställde en jättegod hamburgare och satt faktiskt och njöt. Efter ett tag gick jag tillbaka och såg att alla människor stod kvar och att det fyllts på med ännu fler. Hade faktiskt sån tur att efter bara några minuter så kom tågtrafiken igång igen. Jag kom på första tåget som fick köra igen men det var ändå tre timmar efter jag slutat jobba. En sån här dag när man kan gå och äta någonstans känns det inte som katastrofalt. Men man vill inte uppleva detta kanske en mörk kväll när man inte kan gå någonstans och tiden bara går och man inte vet hur man ska komma hem.
Ska ge mig av och jobba sista dagen innan mer ledighet. Många är väldigt slitna på jobbet, folk är sjuka, en gick hem igår och mådde jättedåligt. Hon hade skjutit på sin semester i två veckor och en del har inte planerat någon ledighet och är jättetrötta. Jag tror inte detta är bra, tror faktiskt en del kan bli sjuka och borta längre. Värmen tar på oss också. Jag hade hoppats på lite svalare väder men det ska bli över 30 grader i veckan. Efter kaoset igår är jag tveksam om att ge mig ut på äventyr med tåg. Ja jag får se, jag kan ju inte sitta hemma hela ledigheten. Nästa år får jag planera på något annat sätt. Men sen å andra sidan kan det bli helt annat väder.

4 comments:

znogge said...

Vilken tur att du kunde få något gott att äta och att trafiken sedan flöt på.Men helt allmänt vill man inte bli strandsatt sent.

Kram och ha en bra söndag!

ime said...

Nej det är inte roligt att inte veta hur man ska ta sig hem. Men jag kom hem till slut.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Den här gången gick det bra men upprepas det så blir det ju väldigt jobbigt. Jag funderar på om den bilpol du tillhör har bilar tillgängliga lite överallt i landet och om du kanske i värsta fall kan få tag i en av dem. Så är det för min son och det är ju en trygghet att veta att möjligheten finns.
Det är synd om alla som sliter och mår dåligt i värmen. Skönt att du snart har mer semester och kan göra det som verkar skönast och lättast.
Kram

ime said...

Nej tyvärr så finns inte den bilpoolen mer än i min hemstad. Det hade ju varit perfekt om den fanns på fler ställen.
Ja nu har jag jobbat klart och är ledig i två veckor!
Kram