Monday, April 30, 2007



Hemkommen ikväll efter en underunderbar helg i Stockholm. Extra underbar eftersom väninnan E varit med. Jag flög upp i fredags morse. Låste in min stora väska på centralen och gav mej ut på stan. Började med H&M som hade en invigning av ombyggd butik i korsningen Drottning- och Sergelgatan, tror jag det var. Där fick man 100:- i rabatt om man handlade för 500:- och så hade jag faktiskt en rabattkupong också. Blev en del där. Gul kort kjol, beige munkjacka med kort ärm, svart-vit vid top i siden och en häftig jack-kappa.... E tyckte den såg ut som en badrock... och det gör den faktiskt. Vid, och lite korta ärmar och ett snöre som ser ut som ett gardinomtag runt midjan... men jag använde den där uppe eftersom det var lite kallare några dagar än vad jag hade tagit med mej jacka för. Drog mina rundor på stan, hann med en sallad i solen på Biblioteksgatan innan jag mötte E vid tåget. Vi gick lite till på stan, jag köpte ett Dyrberg-kern-armband.
Jag bjöd på taxi till lägenheten, kände att det inte var läge att gå ner i tunnelbanan en fredag vid 17-tiden och med min jättestora väska och shoppingkassar. Spännande var det att gå upp i lägenheten eftersom den är nyrenoverad och den var så FIN. Nya golv, nya dörrar, nymålat, helkaklat badrum och nya möbler. Jättefint. På kvällen beställde vi kina-mat. Sen gick vi en promenad, E skulle visa mej Rörstrandsgatan för den har jag inte lyckats hitta, och där var precis så mysigt som jag anade med små butiker och uteserveringar. Vi gick till Karlbergs slott och gick en runda runt parken, E har ju gått där. Sen stannade vi till i Vasaparken och drack lite rosévin, det var en ljummen underbar kväll. På lördagen åkte vi direkt till Söder, då blev det en rutig tunika på Indiskan, E köpte en underbar fin klänning där. In på Bruno på Götgatan som är en rolig galleria med lite mer trendiga svenska märken. Köpte en top vid märke brittinger, vit med lite genombruten spets. Promenerade till Gamla stan där det blev lite mat vid lunchtid, gick vidare in till stan, var bland annat på NK. Jag såg att Estée Lauder hade ett erbjudande, jag köpte en kombinerad dag- och nattcreme och ett läppglans så fick jag en hel necessär med mascara, mascaraborttagning, serum, dagkräm, läppstift och en parfym. Kändes så lyxigt. Vi hann med en fika i Kungsträdgården i solen. På kvällen blev det min favorestaurang Hagadelikatesser, en italiensk mysig liten krog på samma gata som lägenheten ligger. På söndagen var vi lite kulturella, var på en fotoutställning av Sally Mann på Kulturhuset. Sen promenerade vi till Karlaplan och var också på Fältöversten och tittade. Jag har upptäckt lite nya delar av Stockholm denna gången. På eftermiddagen delade vi på oss lite, E promenerade på Söder och jag gick på ytterligare lite shoppingtur. Blev NK och en prickig Gant-klänning och en kofta till. På kvällen köpte jag pizza och E sushi. Idag städade vi av lägenheten, E gav sej av lite tidigare och jag drog så småningom in på stan en kort sväng innan jag tog bussen till Arlanda, blev en vit linneskjorta från H&M idag och ett nagellack från Viva la diva. Är väldigt trött ikväll, man blir trött av att resa, men en jättelyckad långweekend har jag och E haft.

No comments: