Saturday, June 13, 2009


En sväng till Kristianstad idag, S följde med. Gick till det lilla boktryckeriet och skulle få mitt specialarbete, som faktiskt är färdigt, inbundet. J som äger det skulle ringa mej när vi gick på stan så jag kunde komma tillbaka och se vad hon föreslog efter mina önskemål, men jag fick ett sms senare att hon var tvungen att stänga tidigare och skulle ringa mej på måndag, suck, nu blir det problem, hur ska jag hinna dit? Får se om G kan hjälpa mej. G hade jag bestämt träff med och vi gick och fikade och gick runt lite på stan, som på gamla tider när hon bodde här hemma. Sedan en tur till mamma eftersom hon fyllt år i veckan. Det var sämre med henne idag, hon pratade helt obegripligt, fick inte ihop nånting vad hon menade, hon lever helt i sin egen värld nu. Där fanns ett foto på mej och min bror i hennes lägenhet som jag inte sett innan, när jag visade det sa hon "lilla Marie".... men fick inte ihop att lilla Marie faktiskt var den som besökte henne. Sorgligt.

No comments: