Wednesday, October 20, 2010


Inga roliga dagar vi har bakom oss. Fick åka in med Tilda till djursjukhuset igen. Veterinären sa att hon skulle piggna på sej de närmaste dagarna annars skulle vi höra av oss igen. Men i måndags kväll var hon inte alls bra så vi åkte dit igen. Det är så hemskt när djuren är sjuka, man känner sej så maktlös. Dom la in henne och när vi ringde dit igår ville dom behålla henne en natt till, ville se att hon åt. Jag ska snart ringa dit och kolla om vi får ta hem henne idag. Dessutom, när vi är på djursjukhuset i måndags kväll, fick jag tillbaka yrseln jag hade i somras. Det bara flög på mej. Fick lägga mej ner på sjukhuset och så plötsligt fick dom ta hand om mej också, inte kul. Men Sofia körde hem, jag lyckades sitta upprätt men sen fick hon ju leda mej in och sen var jag dålig hela natten. Det satt i ungefär 12 timmar. Egentligen var det kanske inte konstigt att det hände, jag hade stressat och oroat mej hela dagen för Tilda. Var i Ronneby och jobbade från kl 10 till 19. Åt lunch kl 13, men jag slängde nog tyvärr i mej maten för jag skulle hinna ringa lite telefonsamtal. När jag sen åkte hem kl 19 var jag jättehungrig och när jag kom hem åkte vi direkt till djursjukhuset med Tilda och jag struntade i att äta. Kände ju att det inte var bra, att jobba på spa är ansträngade för kroppen och då kan man inte låta bli att äta och jag drack dåligt och åt inget mellanmål. Jag är ju liksom inte 22 längre, måste lära mej att ta hand om mej själv bättre. Igår mådde jag som sagt bättre, men var väldigt trött hela dagen. S var här hemma, hon åkte inte till Lund, så vi sov båda två i bäddsoffan på dagen. Sen har jag ändå sovit hela natten. Nu är S tillbaka i Lund, ska vara där över natten också. Jag hoppas som sagt jag får hämta hem Tilda och att hon mår bättre.

No comments: