Thursday, October 11, 2012


Vilken knasig dag det här blev. Igår när jag slängde några gamla rosor råkade jag sticka mig på en tagg, det gjorde jäkligt ont men jag tänkte inte mer på det. Senare på kvällen hade jag väldigt ont i ena fingret och i morse när jag vaknade ännu mer ont och väldigt svullet. Då kom jag på att jag ju stuckit mig på en rostagg. När jag kom till jobbet värkte det ännu mer och jag är svullen ner i handflatan. Ringde sjukvårdsupplysningen efter att vi fikat ihop på morgonen och dom andra sa att jag skulle kolla upp det, sjuksköterskan på sjukvårdsupplysningen tyckte jag skulle åka till vårdcentral, så jag fick beställa en tid på min privata vårdcentral där jag är listad. Fick en tid och åkte dit, läkaren skrev ut penicillin, själva taggen verkar ha tagit i en led. Så nu blir det tio dagars penicillin för en stackars rostagg. Tog med mig datorn hem så jag jobbar hemifrån resten av dagen.

2 comments:

Renée said...

Vad trist, man tror ju inte att en tagg ska göra sådan stor skada!

ime said...

Nej, tydligen värre när den sätter sig i en led. Uschiamej!