Monday, April 23, 2018

Första dagen på nya jobbet

Första dagen på utbildningen på nya jobbet idag och bilden får symbolisera lite hur jag känner mig. Lite stolt ändå att ha blivit utvald att få vara med om det här. Vi har fått ett schema för de sex kommande veckorna hur vår utbildning ska gå till. Så det blir dagtid och lediga helger så långt framåt. Hann med halv fem-tåget hem och att vara hemma så tidigt känns jätteskönt, när jag jobbat i butiken har jag ju inte varit hemma förrän vid närmare halv åtta. Det var en brokig skara idag, tar lite tid att lära sig namnet på alla. Det som känns bra när man jobbar i en sån här stor organisation är att det är sån ordning och reda. Vi har pratat mycket om värderingarna som är Välkomnande - drivande och omtänksamhet. Ja det ska bli spännande att se hur det känns framöver. Ser fram emot när man lärt sig allt och kan börja jobba på riktigt. Vi ska t o m få åka runt till sjukhusen i Skåne så att vi vet hur det ser ut där dom resande får gå av och reception och liknande. Allting känns väldigt genomarbetat.

6 comments:

Från Glam till Damm said...

Åh vad spännande! Och så roligt att få lära sig nya saker och få utvecklas och bli del av en ny verksamhet!
HA det gott!
Kramen, Anneli

ime said...

Ja det känns riktigt bra.
Ha det gott du med!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det låter som en väldigt bra arbetsplats med modernt tänk och en väl genomarbetad personalpolitik. Klart du ska känna dig stolt och du kommer att visa dig förtjäna förtroendet :D Jättekul och jag är så glad för din skull :D
Kram

ime said...

Tack snälla du. Jag hoppas att mitt första intryck visar sig stämma.
Kram

znogge said...

Det är verkligen mycket nytt när man börjar på ett nytt arbete.En del säger att det tar sex månader innan man är inne i det. Så skönt att det kändes genomtänkt och välstrukturerat för det betyder mycket tycker ja. Klart att du ska känna dig stolt som blev utvald.

kram och lycka till!

ime said...

Ja jag kan tänka mig att det tar sex månader innan man känner att man behärskar allt.
Tack och kram till dig