Thursday, April 26, 2018

Torsdag

Idag hade jag reserverat en bil och åkte och handlade lite mat, kattsand och en fin bukett rosa rosor. Åkte även till veterinären och köpte kattmat. Sen var min plan att åka ut till graven men jag hann inte. Får ta det en annan dag. Nu har hela veckan gått på nya jobbet, det enda som är jobbigt är att sätta klockan på 5.15-5.30 på morgonen. Har kommit upp av rena chocken när klockan ringer, men ser fram emot att få sova lite längre i helgen. Allt känns fortfarande bra. I eftermiddags hade vi teambuilding. Det känns lite konstigt att få betalat för att leka lekar.... men jag förstår tanken med att vi ska lära känna varandra bättre. Vi var indelade i grupper och det var intressant att se hur vi samarbetade. Först skulle vi bygga ett torn av spagetti, det gick väl sådär. Visst fanns det dom som planerade hur vi skulle göra, men planen höll inte. Sen hade vi tipspromenad. Vi skulle snabbast lägga ett pussel, där vann vår grupp. Ja det var en rolig eftermiddag. Sen är det ju så när man sitter och lyssnar på mycket föredrag att det alltid finns personer som tycker om att höra sin egen röst, som hela tiden måste kommentera och säga sin mening. Man får liksom stå ut med det. Det är i alla fall väldigt skönt med fredag imorgon,

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det måste vara en väldig skillnad på tider, antal timmar per vecka och massor av annat. Men jag hoppas att det mesta känns positivt. Att leka kan vara kul någon dag men jag skulle längta efter att få sätta mig in i själva arbetsuppgifterna. Det är klart att det är roligt att ha något att skratta åt tillsammans med andra och lite närmare kommer man varandra genom att leka men lagom är bäst :D
Kram

ime said...

Ja jag håller med - lagom är bäst. Jag ser också fram emot att börja jobba med det jag ska.
Kram

znogge said...

Så är det nog på alla arbetsplatser misstänker jag. Teambuilding är populärt nu och vi haft en del av den varan på studiedagar och konferenser. Själv tycker jag att lagom är bäst och fokuserar hellre på det arbetsrelaterade. Hav tröst! Husses klocka ringer 04:25 ;-)

Kram och trevlig Valborgshelg!

ime said...

Jag kommer att börja 6.15 sen vissa morgnar, har inte vågat kolla på hur dags jag måste gå upp för att hinna... Men det ska nog gå det också!
Kram