Saturday, December 04, 2021

Lördag



 Idag tog jag tåget till Sölvesborg. Jag och E gick på Ritz såklart. Allra mysigaste bästa fiket. Förutom det godaste att fika på är där så julfint, underbart att koppla av en stund. Sen blev det en liten runda på stan, köpte julklapp till A, köpte även lite ljus med mig hem. Gick även en runda hemma i min egen stad.  Hämtade upp en julklapp jag beställt.

Igår när jag gick hem från tåget föll snön så stilla och vackert, var hur fint som helst.  Men idag är det blaskigt och sen ska det frysa på igen. Så här är det i Skåne, då kan det lika gärna låta bli att komma någon snö alls.

4 comments:

Znogge said...

Vilken bra dag det blev och vilken delikat fika!

Kram och god lördagskväll

ime said...

Ja det blir alltid fina dagar när jag åker till Sölvesborg! Min lilla fina fd hemstad.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Jag kan tänka mig att du trivdes när du gick omkring där, handlade lite, fikade lite och hade det bara mysigt :D Synd att det bara blir blask av den snö som faller. Jag förstår att det känns som om det kvittar då. Här är det vitt och fint nu och det verkar få vara kvar.
Kram

ime said...

Ja det är alltid jättemysigt att åka till lilla Sölvesborg.
Kan tänka mig att snön ligger mycket finare hos dig. Här har det fryst på det blaskiga så nu är det svinhalt.
Kram