Saturday, May 04, 2024

Lördag

 




Idag tog jag tåget till Sölvesborg. Jag och E började med en fika på Ritz såklart. Idag var det inga problem att få ett bord men strax efter jag kom så blev det lång kö. Sen blev det en runda på stan. Köpte en ljusblå skjorta på Smaralda. Jag tänkte passa på att fylla på med blommor till min balkong. Blomsterlandet här i stan har lagt ner tyvärr. Nu var jag på Interflora i Sölvesborg men där var inte så mycket att välja på. Har inte blommor blivit väldigt dyrt? Jag brukar köpa typ 3 pelargoner för 99 kr. Här kostade pelargonerna 119 kr/st. Det fick bli lite annat så får jag väl leta upp pelargoner här hemma någonstans.

Jag mår så himla bra av våren, solen och värmen. Det är så underbart i naturen nu. Jag passar verkligen inte för kyla och mörker.

7 comments:

Anonymous said...

Härligt att du mår så bra när sol och värme gör livet ljusare 😄
Lite shopping förgyller tillvaron lite extra.
Kram

Ibod11 - Ingrid said...

Det var jag som skrev den kommentaren 😄

Znogge said...

Vilken härlig dag i Sölvesborg! Den där bakelsen ser ut som rena delikatessen. Grattis dessutom till en snygg skjorta. Jag tycker också att blommor har blivit väldigt dyrt och priserna ökade under pandemin. Nu är det knappast någon som sänker dem... Fint blev det i alla fall hos dig.

Visst känner man sig mycket piggare när det är sol och värme så visst är det skönt att vi fått några sådana dagar.

Önskar en god kväll nu!

Kram

ime said...

Ingrid: ja jag mår betydligt bättre denna och nästa årstid!
Kram

ime said...

Znogge: bakelsen innehöll hallon- och passionsmousse på en kladdkakebotten, supergod!
Tack, skjortan är i en jättehärlig kvalitet.
Allt har blivit dyrare så det är kanske inte så konstigt att blommor med har gått upp i pris.
Kram och detsamma till dig!

Channal said...

Hej! Våren och värmen gör även mig gladare och piggare. Trist att Blomsterlandet har lagt ner. Men visst måste det finnas någon plantskola eller en mindre trädgårdshandel nära dig? Här har vi flera och de är mycket roligare att handla hos dem än Blomsterlandet och Plantaget. En blomsteraffär som Interflora är dyra över lag. Fin ljusblå blus du köpte.

KRAM Anna

ime said...

Ja tänk vad mycket vädret gör för ens humör!
Ja vi har en lokal trädgårdshandel och jag ska ta mig dit på torsdag och hoppas på bättre priser.
Tack, jag gillade verkligen skjortan, så skön kvalitet.
Kram