Wednesday, December 20, 2006


Har hittat ett väldigt roligt nöje jag ägnar mej åt på kvällarna. Sonen har skaffat det nya Nintendo wii och han har visat mej hur det fungerar. Och då blev jag fast. Numera ägnar jag mej åt golfspel och tennisspel på kvällarna i hans rum. Poängen är att man använder själva konsolen som golfklubba eller tennisrack. Både J, S och jag spelar golf, J har gjort tre figurer som ser ut som vi gör... eller nästan i alla fall, han fick göra om mej, jag tyckte jag såg ut som en tant. Man spelar på fina banor, spelet känner av hur man slår, om man slår snett, tillräckligt långt osv. Det är helt enkelt skitroligt. Jag som aldrig varit intresserad av golf. Det roliga är att när man slår riktigt bra så jublar publiken och man känner sej som en riktig stjärna. Tennisspelet är mer fysiskt krävande, jag är andfådd efter en match.... men det säger nog mer om min kondis än om själva spelet. Jag har till och med fått träningsvärk i armen.... så vem har tid att förbereda jul, steka köttbullar eller slå in julklappar, när man kan ha så roligt på golfbanen eller tennisplanen?

No comments: