Sunday, March 25, 2007


En jättehärlig helg har jag och S haft. Började i fredags em med att vi körde ner till Nova Lund, hann med en del shopping redan där, åt där också och drog vidare till Malmö vid sex-tiden. Jag visste var gatan låg där vi skulle bo, men det gick inte att hitta in dit.... hur jag än körde tog det slut med att det var enkelriktat eller att det inte gick att köra vidare. Så jag parkerade bilen och så gick vi till hotellet. Det var fint, rummet mysigt och bekvämt. Vi slappade lite, åt buffé som ingick som var helt ok, jag tog rödvin till det. Efter detta gick vi en liten promenad och sen hem och vi var verkligen jättetrötta, så vi somnade hyfsat tidigt. Gick bra att sova i dubbelsäng med S, hon har inga konstiga ljud eller sånt för sej... Upp på morgonen, duscha, göra sej iordning, väcka S och medan hon gjorde sej iordning gick jag och la på pengar på bilen. Sedan god frukost, en kopp kaffe i lobbyn och läste en tidning. Sen rakt ut på stan, S hittade mycket, hon blev nöjd, jag köpte också lite, men gud så mycket folk, det märktes verkligen att det var långlördag. Härligt soligt väder men lite kall vind. Vi åt på hansacompagniet, verkligen jättegod mat, S en laxsoppa och jag wokad entrecote med nudlar och grönsaker, en kopp kaffe på det. Sen hann vi faktiskt lite shopping till.... innan det var dags att ge sej av till Mässan, efter lite trixande hittade vi dit och kom i perfekt tid. Det var en helt fantastisk show, underbara hästar och vi applåderade jättemycket och var grymt imponerade. Det som är extra roligt är att det verkligen är en hel show med musik, ljuseffekter, dansare, levande sång, eldar och så dom underbara djuren. Finns verkligen inget vackrare. Det allra härligaste är när dom kommer inspringandes utan sadlar och träns och bara visar upp sina vackra kroppar som spelar av muskler. Verkligen mycket imponerande och vi var jätteglada efteråt. Det är ju sånt här man måste unna sej oftare, har man en stressig vardag behöver man verkligen miljöombyte så det inte bara handlar om jobb alltid och liksom bara en transportsträcka till helgen hela tiden, som egentligen bara går åt till en massa måsten för en ny veckas jobb igen.

No comments: