Friday, August 17, 2007


Har varit på Öland några dagar. Kände för lite miljöombyte, tanken var nog god men det kändes inte helt ok att vara ensam. Känns lite som Moment 22. När jag är hemma längtar jag efter miljöombyte och ensamhet, när jag åker iväg längtar jag hem och efter sällskap.
Åkte på onsdagen, hade hyrt ett ställe mitt i Borgholm och läget var ju bra men stugan sådär... sov inte bra första natten, gick inte att rulla ner och en gatlykta lös rakt in i rummet och sängen var konstig så jag hade värsta ryggvärken dagen efter. Hade också oturen att hamna jämte ett hus som höll på att renoveras och dom satte igång kl 8 på morgonen att hamra och spika.... På torsdagen åkte jag till Solliden och promenerade i den vackra parken, tog en kopp kaffe där också. Åkte sen till något som hette Designgården som låg i Isgärde. Jättefina kläder och framför allt jättefina inredningsprylar. Köpte ett noa-noa-linne i ljus ljus rosa. Två fina krokar som ska hänga i hallen och en liten glaslykta med ljus i. I Borgholm köpte jag en ny svart skinnväska till hösten. Idag bestämde jag mej för att åka till Kalmar. Mysig stad. Köpte en svart fin klänning och en svart lammullsväst på H&M. Hittade en underbar slöjdbutik, gud så mycket fina grejor, köpte ett får i ull till L som jag hälsade på på vägen hem. Jag vet inte om det här shoppandet är ett gott tecken eller tvärtom. Jag borde ju hålla i pengarna nu när jag är sjukskriven.

No comments: