Friday, August 24, 2007


Vid denna tid på året brukar det dyka upp en massa rabattkuponger från olika butiker där man handlat mycket. Fick t ex 250:- från mq igår att utnyttja, det var betydligt mer än vad jag trodde, så dåligt som jag shoppat där i år. Jag gick ner på vår lilla lokala mq-butik för jag hade sett en grå-rutig kort kjol, men det var en konstig modell på den, hittade istället en mörk också rutig men i svart och väldigt diskret blått kjol och kavaj till, väldigt fint. Kort kjol och kavajen var i en annorlunda modell, lite svårt att beskriva, hittar inga bilder heller.
Jag och J var en stund hos mamma i eftermiddags. Hon bor numera på ett korttidsboende för dementa i väntan på ett permanent boende. Det var fullständigt helsnurrigt med henne. Jag tror inte hon sa någonting som stämde. Hon verkar leva konstant nu i en helt annan tid, trodde att hennes bror bodde på föräldragården, det måste vara 40 år sen nästan som han flyttade därifrån. Ja, vad ska man säga? Sorgligt, men hon verkar inte lida så mycket, hoppas jag i alla fall. Sen åkte jag och J till mitt föräldrahem, där är det tomt och sorgligt nu. Vi plockade lite vindruvor som det fanns gott om i hennes växthus. Tänk som livet kan bli.

No comments: