Wednesday, October 29, 2008


Suck vilken dag. Zelda har också varit hängig ett tag, det dröjde så länge innan hon blev smittad att jag trodde hon skulle slippa. Men sen började hon också hosta och må dåligt. Magen fick hon ont i också, så idag beställde jag tid hos veterinären, det blev ingen förbättring som jag trodde. Jag var med på förmiddagen i skolan men sa till redan på morgonen att jag var tvungen att åka till veterinären. Rektorn gillade inte det. Men jag var helt enkelt tvungen. Stack från skolan vid 12, tänkte äta lite innan jag tog tåget hem. Men fick reda på att någon kört ner ledning IGEN, tredje gången sen jag började i Malmö, så alla tåg till Lund var inställda. Hade tur och kom med en buss till Lund, där sprang jag till ett tåg, lyckades komma med, men det var slutstation Hässleholm. Kul. Där fick jag vänta ett tag till, sen kom ett tåg som tog mej ända hem till Sölvesborg. Det tog över två och en halv timme att ta sej hem. Hos veterinären fick vi medicin och så fick jag köpa annat foder och lite näringsämnen hon ska ha i sej, eller fick och fick... ca 1200:- fattigare blev jag. Zelda fick också en spruta med vatten eftersom hon verkade lite uttorkad. Hoppas hon piggnar till nu och att INGEN mer katt blir sjuk så länge jag går på Gilda...

No comments: