Saturday, October 03, 2020

Lördag



 Idag tog jag tåget till Sölvesborg, jag och E träffades och började med en fika på Ritz. Sen gick vi lite i den mysiga lilla staden. Jag lämnade tillbaka en slipover jag köpte sist jag var där. Köpte några ljus i en butik, det är en speciell ljusstake jag har som det inte ska vara vanliga ljus i utan spetsiga som jag brukar passa på att köpa när jag är i den lilla staden. Sen tog jag tåget hem för att några timmar senare träffa kusin I här i stan, vi åt ute. Hon hade hälsat på sin mamma och vi fick äntligen ihop det så vi kunde träffas. Alltid roligt att sitta ner och prata några timmar. En givande lördag.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vilken fin lördag det blev och vad mycket gott du åt :D Den nedre bilden får mig nästan att dregla. Jag hoppas att dagen inte bara var trevlig utan att du även kunde koppla av.
Kram

ime said...

Ja det var en surdegsmacka med chevre och massa sallad, rödbetor, färska fikon med mera. Mycket gott!
Jo det blev en avkopplande lördag.
Kram

Znogge said...

Vilken härlig lördag det blev för din del! Gott att äta dessutom :D

Kram

ime said...

Ja det var mycket gott jag fick i mig igår och i trevligt sällskap.
Kram

Från Glam till Damm said...

Det är så mysigt i lilla Sölvesborg, mysiga små affärer med heminredning och märkeskläder, och en fika på Ritz är ett obligatoriskt inslag, eller hur? Och i skoaffären bredvid har jag inhandlat skor minsann :-)

Ha en riktigt fin vecka.

Kramen, Anneli

ime said...

Ja Sölvesborg är underbart. Små unika butiker, inga kedjor där alla kläder ser likadana ut.
Önskar dig också en fin vecka!
Kram