Tuesday, June 19, 2007


En härlig helg i London. Har till och med varit fint väder, lite regnskurar på lördagen, men det gick snabbt över. Bodde i härliga Bayswater, åt i Notting Hill första kvällen. På lördagen promenerade vi till Oxford Street, tog in på Regent Street så jag kunde leta upp den här butiken COS som jag läst om. Hela butiken var fylld av supersnygga plagg, precis sånt jag gillar. Stilrent, lite mer klassiska färger. Provade hur mycket som helst men det stannade vid en kittfärgad långärmad skjorta utan krage och en vit tunn blus utan krage. Innan dess hade jag köpt en lite sliten jeansblå klänning i härlig modell med puffiga ärmar, bra vidd och gulliga fickor. Faktiskt på H&M, men jag har inte sett den i Sverige. Hittade sedan GAP och hela den butiken på Picadilly cirkus var också sprängfylld med bara snygga kläder.... gud så svårt... att välja. Blev till sist en vit långärmad skjorta som var plisserad. Så jag kom hem med likadana kläder som min garderob är fylld av... vågar inte räkna mina vita blusar och skjortor. Mat på kvällen på the Swan, härlig pub och härlig personal. På kvällen också promenad i Hyde Park. Söndagen blev lite sovmorgon, i alla fall jämfört med lördagen. Promenerade till Knigtsbridge, gick först på Sloane Street där alla de stora modehusen har butiker, sedan fika utanför Harrods i väntan på att de skulle öppna. Lika fantastiskt där som förra gången. Köpte en kattleksak till Svea... som hon givetvis inte var ett dugg intresserad av, närmast rädd för, när jag kom hem. Köpte ett armband och örhängen till på Harrods. Hittade sen Zara Home, visste inte att dom hade inredningsbutik också, blev en go tvål som luktar vanilj som ligger i min byrå nu. Vad blev det mer? Jo presenter till barnen, choklad till J och golfbollar, top från Zara till S och armband i läder, en nalle på Harrods, parfym och mer choklad på flygplatsen. London ger bara mersmak, vilken underbar stad med häftig puls, trevliga engelsmän och underbar shopping. Såg förstås lite sevärdheter också, Big Ben, House of Parlament, London Eye, Buckingham Palace.

No comments: