Friday, June 29, 2007


Hemma igen efter några som vanligt underbara dagar i Stockhom. Kom upp i måndags kväll, sol och klarblå himmel. På tisdagen 25 grader varmt och sol hela dagen, kändes inte helt ok att gå i affärer... jag försökte gå igenom det mesta snabbt för att sitta ute och äta, åt lunch på Biblioteksgatan och tog en cappucino i Kungsträdgården. Blev en del shoppande trots att det inte var huvudorsaken till att jag åkte upp.... inbillar jag mej i alla fall. Köpte ett par mörka tajta jeans på H&M och en svart skjorta med sidenband i midjan och en brunrandig blus, en mörkgrå kavaj på Esprit, mörkgrått Filippa K-linne på Åhléns där jag också köpte en bodylotion från Calvin Klein, Euphoria blossom. På onsdagen var vädret sämre, det regnade precis hela dagen. Jag gick på söder, men på Götgatan var det många butiker som höll på eller hade slagit igen. Konstigt. Köpte ett par svarta låga skor med stort glittrigt spänne på, förresten glömde att jag köpte en Linnea Braun-skjorta på tisdagen i Gallerian, alla skjortor såldes ut till 450:-, har inte haft någon sådan innan, men det verkar vara bra kvalitet. Köpte också Björn Borg-trosor till S, hennes favorit, J nöjer sej med extra stora gelehallon som jag brukar köpa till honom. På torsdagen var det bättre väder, jag gick en sväng i Gamla Stan, åt där också. Tyvärr dags att åka hem, var sent ute till flyget, man kan ju inte veta om det är köer till Arlanda, men det gick bra.. hann t o m köpa ett Lancome lipgloss på flygplatsen. Sen direkt till frisören när jag landat i Kallinge. Suck. Trött idag. Ikväll på tjejfest till L, sen har jag S E M E S T E R i tre veckor.
Förresten unnade jag mej ett armband från Sandbergs i samma stil som mina örhängen och ring, hittade en butik på Nybrogatan som var Sveriges enda fullsortimentsbutik för deras smycken.
Dagens outfit: Ljusrosa blus och beiga highwater-byxor från H&M.

No comments: