Thursday, August 16, 2012


Här hemma är det värsta sjukstugan. J har varit sjuk sen i måndags, feber, dunderförkyld och jättehostig, synd om honom men det är ganska påfrestande också att höra på hosta, det tar aldrig slut. S har varit hängig i en vecka men igår blev hon också sämre och är nu sängliggande. Min lilla bostad klarar inte av det här, två sängliggande. Jag springer som en skållad råtta på dagarna och när jag kommer hem fortsätter det. Har i alla fall beställt läkartid imorgon till J, bättre att kolla upp så det inte är något han behöver antibiotika för istället för att kanske vara jättedålig över helgen.
Idag har jag avverkat mitt sista dagpass och har ETT pass kvar, på lördagkväll, puuuuuh.

3 comments:

Renée said...

Fy då vad trist med sjukdomar... Hosta är ju så jobbigt, både för den som är sjuk och alla runt omkring. Nu får ni vräka i er vitaminer och bli friska!

ime said...

Ja, blir det inte anbiotika så får det bli dunderkur med c-vitaminer!

ime said...

Antibiotika heter det½½