Tuesday, January 23, 2018

Sommarplaner

E ska flytta till Torsö till våren, jag är så glad för hennes skull. Det är ju en liten by direkt vid havet, hon ska hyra ett hus, beläget inne i skogen men med utsikt över både äng och hav. Tänk att få bo där till våren när alla vitsippor blommar och ha tillgång till havet året om. Hon har ju sökt hus ett tag, hade tänkt köpa men priserna springer iväg otroligt mycket. Så det här är ju perfekt. Jag ser fram emot att få åka dit och få lite havsluft ett par dagar, i sommar kan jag ju sova över. Det finns ett hus till som är ledigt, jag funderade lite, men nej. Jag bor så bra idag och nu när jag ska byta jobb blir det för långt till jobbet, dessutom behöver man ha bil. Men jag unnar verkligen henne detta, vilken livskvalitet att få bo så.
Idag ska jag jobba, det blev bara tre timmar förra veckan. Denna veckan jobbar jag förutom idag imorgon och på fredag.

6 comments:

znogge said...

Grattis till hennes nya boende som verkligen låter härligt. Synd att det är lite långt för dig men logistiken ska ju fungera också. Men möjligheten att hälsa på finns ju alltid!

Kram

Från Glam till Damm said...

Hej Ime,
Det låter underbart att ha en vän med sådant fint läge vid havet och toppen att du dessutom kan hälsa på och få njuta av naturen.

Vad spännande med nytt jobb!

Kram och ha det gott,
Anneli

ime said...

Ja jag älskar Torsö, det var mitt paradis alla år jag bodde i Sölvesborg så jag ser mycket fram emot att få spendera några dagar där!
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Ja det hade blivit en mil med bil till tåget och sen 6 mil med tåg till nytt jobb. Inte omöjligt men jag avstår. Jag vill ju dessutom flytta till Stockholm i framtiden. Hälsa på min väninna kommer jag ju däremot att göra!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det låter helt underbart att få bo så. Men det är mycket som avgör hur man kan bo och det praktiska är ofta det som avgör. Jag skulle också ha blivit sugen men kanske avstått av olika praktiska skäl. I alla fall så är det härligt för din väninna du kan njuta hos henne ibland :D
Kram

ime said...

Ja jag tänker verkligen hälsa på ofta!
Kram