Thursday, January 11, 2018

Torsdag

J ringde via messenger när han satt på flygplatsen i Las Vegas. Jag prisar sociala medier, kostar inget att ringa och man kan se varandra också via mobilen. Han skulle snart gå på ett plan till Dallas för att sen flyga vidare till Tokyo. Las Vegas är som ett låtsasland, allt är liksom fake. Hotellen är gigantiska och det kan ta en kvart att gå från ingången till lobbyn, det är massor av enarmade banditer på vägen. Las Vegas är på ett sätt motsatsen till Japan, om man tänker på alla fina japanska trädgårdar, tempel osv. Nej J gillar inte det alls. Han är en äkta japan.
Ofta när jag ser fram emot ledighet så blir det inte som jag tänkt, T är sjuk så jag ska jobba från 14 till stängning för henne. Jag behöver ju fler timmar. Men helgen vill jag inte, hoppas hon blir pigg till dess.

4 comments:

ibod11 said...

Ja, tekniken går framåt och jag har aldrig behövt säga samma sak till mina ungar som jag fick höra av mina föräldrar: prata inte så länge, det kostar pengar.
Bra att det finns möjlighet för dig att ha kontakt med honom :D
Synd att ledigheten inte blev så mycket ledighet. Jag håller tummarna för att du slipper helgen och kan koppla av rejält då.
Kram

ime said...

Ja någon hel helg tänker jag inte jobba. Har jobbat de två senaste. Behöver lite ledigt.
Kram

znogge said...

men visst är den nya tekniken alldeles fantastisk när man har nära och kära på annan ort! Hoppas verkligen att du får din lediga helg som planerat.

Kram

ime said...

Ja nu har jag ledig helg, så skönt!
Kram