Friday, December 21, 2018

Julhets

Jag är ledig idag, har en hel lista med grejor jag ska hinna med. Har reserverat en bil och så passar jag på att uträtta många saker. Började med att gå till biblioteket och där mötte jag flera hundra barn som hade haft skolavslutning i Kulturkvarteret. Jag har uträttat några sista julklappsinköp och så har jag handlat en liten knallrosa kofta och fin body till M:s lilla bebis som föddes för en vecka sen. T och L var också med på det, jag ska skicka presenten till henne, vill att hon ska få det direkt för koftan är stl 56. Tog mig ut till sjukhuset för att hämta kortet som nu är klart så att jag på min beredskapsvecka kan jobba hemifrån om det händer något akut. Var hos veterinären och köpte foder till katterna. Sen begav jag mig till Maxi och hjälp vad mycket folk. Jag blir helt matt av det här. Så jag var glad när jag kunde köra därifrån. I stan var det rena trafikkaoset. Jag hade en minut tillgodo när jag lämnade tillbaka bilen, tur jag skippade att åka till ett Blomsterland utanför stan. Jag köpte hyacinter som snittblommor med mig hem från kvarterets blomsterbutik istället.
Imorgon jobbar jag från 6.15 men efter det har jag fyra lediga dagar. Så underbart.

4 comments:

Znogge said...

Så mycket du fick uträttat och skönt att du han lämna bilen i tid.Jag var också i stan i dag och det var folk överallt. Knappt att man hittade parkering...

Kram och ha en fin kväll!

ibod11 - Ingrid said...

Du hann med massor även om tiden blev lite knapp i slutet. De här sista dagarna före jul brukar jag försöka hålla mig borta från större affärer och stadskärnor. Men jag har ju förmånen att kunna välja när jag ska handla.
Kram

ime said...

Znogge: ja det var verkligen inte mycket marginal, hade ändå reserverat bilen ganska länge.
Kram

ime said...

Ingrid: ja jag har lyckats slippa det mesta av julstressen men mat måste man ju ha 😀
Kram