Sunday, December 30, 2018

Underbar lördagsdate

Äntligen fick jag träffa min lille älskling igår Dante-bus. Han har så mycket energi!! Han står i knäet på en och hoppar upp och ner, hela den lilla kroppen studsar. Sen ler han sitt numera inte tandlösa leende, två små tänder finns i nederkäken. Han är helt enkelt det sötaste som finns utan tvekan. Det blev inte så lång stund, dom har haft digert program hela vistelsen i Skåne och Blekinge och min dag försvann eftersom jag blev sjuk. Men jag blir glad för det lilla så efter vår träff körde dom upp till Stockholm igen. Jag fick så fina julklappar, jag hade önskat mig kaffemugg från Mateus, fick den ljusrosa med druvliknande mönster. Sen fick jag ett stort fint fat i grått till, detta var från J också. Det fantastiska med Mateus är att man kan blanda hejvilt i former och färger och rosa och grått är fantastiskt fint ihop. Jag fick ett fint inramat foto på Dante och sen fick jag en fantastisk fotobok från J från mitt senaste besök i Japan. Det var väldigt roligt att få. Underbara minnen och foton. Dante fick en pyjamas från Livly av mig, ett par tights från mini rodini med katter på såklart. Till S hade jag och hennes pappa lagt ihop till en sidenpyjamas från by Malina, sen fick hon en bok av mig och en kruka från Royal design. Det enda jag köpte på nätet var pyjamasen, för jag kunde inte hitta by Malina i närheten. Men boken köpte jag i bokhandel här i stan och Livly-märket hittade jag i en barnbutik här och mini rodini i Hässleholm. Känns ändå viktigt att försöka stötta lokala butiker så mycket det går, annars handlar jag det mesta till mig själv på nätet. Kan inte komma ifrån hur bekvämt det är, skulle t ex köpa en bh. Bara tanken på att ge sig ut bland alla människor, leta storlekar, in i ett varmt trångt provrum..... usch.
Idag kommer E, då ska jag äntligen få lämna över hennes julklapp. Sen blir det jobb hela veckan.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Bästa julklappen måste ha varit stunden med Dante. Vilken glädje att få träffa hela familjen en liten stund :) Jag tror nog att ni alla blev väldigt nöjda med era fina julklappar. Hoppas att ni snart kan träffas igen.
Kram och gott nytt år!

ime said...

Ja det var bästa stunden att få vara med Dante ❤ jag åker upp och hälsar på om mindre än en månad!
Kram och detsamma till dig

znogge said...

Kan tänka mig att den absolut bästa klappen var att träffa Dante! Visst är det en njutning att få umgås med barnbarnen. Jag hann träffa lilla S en kort stund i dag och det gjorde min dag!

Kram och gott slut!

ime said...

Ja tänk så mycket som betyder dom små 😍❤
Kram och detsamma till dig!