Tuesday, July 07, 2009


Har nästan varit med om detta idag. Eller kanske överdriver liiiite. Fick något i foten i söndags när jag gick på mitt trädäck, det gjorde ont, fick inte ut nåt, såg ut som en svart liten bit av nåt slag som satt sej i min fot. Åkte till skolan igår och på kvällen började jag få extremt ont i foten, hade ont när jag gick till tåget och det värkte hela vägen hem. Gjorde ont i morse när jag vaknade också, men tog mej till skolan. Berättade för A att jag hade ont och hon öppnade och fick ut en massa var, men själva grejen som gör ont satt kvar. Gick till Citykliniken, eller haltade dit, där en distriktssköterska tittade och konstaterade att det satt alldeles för djupt för att hon skulle kunna göra något åt det. Fick en tid på Kristianstadskliniken där jag är listad och var där ikväll. Läkaren gav mej bedövning och spruta rakt på trampdynan gör rejält ont. Tog på sej gröna kläder och höll på länge, säkert en halvtimme och fick sätta mer bedövning, men fick inte ut något. Nu har dom lagt om foten, jag har fått penicillin och stelkrampsspruta och så får jag se hur det går. Ska dit igen och visa det på fredag, har jag fortfarande ont blir det ortopeden.... usch, måtte det inte bli så. Och jag tänker aldrig mer gå barfota utomhus.

No comments: