Sunday, July 26, 2009


Kändes så trist att bara vara hemma idag, ingen energi till att läsa, frågade dottern vad vi skulle kunna hitta på utan att köra jättelångt. Kom på att vi kunde köra till grannortens stora möbelaffär, kollade runt lite, S köpte en ram där hon satt in bröllopskort på mormor och morfar, jag köpte ett ljus. När vi skulle köra hemåt kom jag på att vi kunde köra till Humletorkan i Näsum, brukar alltid hinna med ett besök där varje sommar, det ligger så vackert och där finns fina saker att titta på, rent hantverk och så kan man fika där. Så det gjorde vi. Köpte några 21-lotter för att stötta föreningen som sköter Humletorkan och minsann vann jag 100:-. Då köpte jag en pläd jag tittat på i kanske tio år.... en fantastiskt fin ullpläd i jättefina färger, den blev ju liksom 100:- billigare. Dom tog inte kort men jag fick pläden med mej hem och en faktura..... typiskt sånt man bara gör på landsbygden.

No comments: