Wednesday, May 18, 2016

Längtan

Det här med längtan, jag längtar hela tiden efter ledighet, men jag vill ju inte vara utan dagarna jag jobbar för ledighet är inget kul om man alltid har det. Men jag räknar ändå ner hela tiden till ledighet. Det här med att slippa passa tider, koppla av riktigt, jag tror dom flesta känner så. Sen beror det väl på vad för slags jobb man har, mitt jobb innebär att prestera varje dag. Lyckas sälja, få med flera varor, högre snittkvitto osv osv. Man kan aldrig nöja sig. Jo om det gått riktigt bra en dag. Men nästa dag är en ny dag då man måste prestera igen. Vi mäts hela tiden, resultat kommer dagligen och våra individuella prestationer sätts upp på anslagstavla. Det är ju egentligen ingenting jag är ovan vid eftersom jag sysslat med försäljning länge. Men man kan aldrig gå till jobbet och vara lite avkopplad en dag. Kanske därför jag känner så starkt för att vara helt ledig. Sen är det skönt att längta efter något speciellt, jag har inget riktigt sånt framför mig just nu. Förra året längtade jag efter Japan-resan som jag bokade i juni, men det kändes egentligen overkligt ända tills jag satte mig på tåget ner till Kastrup, Köpenhamns flygplats.

No comments: