Wednesday, May 25, 2016

Onsdag

Tog jag det lugnt igår så har det varit tvärtom idag. Gav mig av i förmiddags, började med att köpa nya blommor till balkongen och jord, åkte vidare till Sölvesborg. Åt lunch på Ritz, satt ute i underbart väder. Men det var lite svalare där än hemma, vindar från havet. Jag hade tid över så jag åkte till stranden i Hörvik, se bilden, satte mig i solen lite innan jag åkte till P och fick håret vidgjort. På vägen hem stannade jag i Valje och köpte lax, stannade sen på Maxi här hemma och handlade lite. Ikväll har jag fixat mat och sen planterat mina blommor som jag köpte idag, blev jättefint på balkongen. Nu har det blivit lite svalare ikväll och mörk himmel. Imorgon jobb igen, vi ska gå ut och äta på kvällen.
Hade förväntat mig att få min semesterersättning idag från extrajobbet jag haft i väskaffären förra året, men inga pengar har kommit. Sms:ade chefen i Lund men har inte fått svar, får väl göra ett nytt försök imorgon. Blir lite irriterad att det inte funkar, jag har inte fått semesterersättning på varje lön som man får när man t ex jobbar extra på Kicks. Det är inga stora pengar men jag vill att det ska fungera ändå.

No comments: