Tuesday, August 08, 2023

Lite deprimerande väder

 


Ja vad ska man säga om semestervädret? Det är i alla fall lite bättte idag, regnar inte men det är full storm. Lite solglimtar då och då. Jag hade shorts på mig när jag gick till affären och frös inte. Tycker ändå det är tråkigt när man har några ynka semesterveckor och man kan räkna soldagarna på ena handens fingrar. Man behöver sol och värme för att ladda batterierna. Tittade på mina bilder på instagram med blommande japanska körsbärsträd i april och andra blommor som syrener och äppleträd i maj och alla träd som slog ut. Det är egentligen den finaste månaden. Sen var det ju varmt och fint i juni men då hade jag benet i gips, kunde inte riktigt njuta, höll i och för sig till på balkongen.

Den här sista veckan av min semester känner jag mig lite rastlös, får i alla fall njuta av sovmorgnar men är inte ett dugg pepp på att börja jobba nästa vecka.

Var och fixade naglarna idag, fick bli naturella med lite gnistrande stenar. Ytligt javisst, men man får försöka göra sig själv lite glad.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det är synd att semestern regnar och blåser bort för dig. Kanske har du haft en del fina dagar också men jag förstår att du vill ha mer värme och sol på din semester. Man behöver inte vara ytlig för att man gör något man mår bra av och gillar. Alla har vi våra små saker som gör oss glada och det ska vi fortsätta ha.
Kram

ime said...

Jag är glad för att dagen i Köpenhamn blev perfekt vädermässigt, sol och lagom värme, någon dag till har varit fin men inte särskilt många tyvärr.
Ja man ska absolut göra det man blir glad av och för mig är fina naglar en sån grej!
Kram

Znogge said...

Sommarvädret är nog en besvikelse för många. Den svenska sommaren är kort och när man är ledig vill man ha sol och värme. Det är inte konstigt att det känns tråkigt när dagarna regnar bort.
Så fina dina naglar blev och man måste pigga upp sig med sådant som man blir glad av. Lite guldkant på tillvaron helt enkelt.

Kram och god kväll!

ime said...

Ja det är många som är besvikna på sommarvädret, fast just nu har visst de allra längst upp i norr närmare 30 grader varmt och sol. Samtidigt så har det varit värmebölja i södra Europa och inte vill man åka utomlands och möta 40 graders värme. Är det någon som tvivlar på klimatförändringarna?
Jo sant, man får hitta det som glädjer en lite.
Kram