Thursday, August 31, 2023

Trött trött

 Idag har det verkligen varit tröttmössa hela dagen. Tur det är fredag imorgon. Dessutom jobb hemifrån så jag kan sova lite längre. Försöker jobba hemifrån alla måndagar och fredagar.  Det var risk för strejk nästa vecka bland taxiförarna som vi anlitar för färdtjänst- och sjukresor men den har tack och lov blåsts av. Vi behöver inte ha mer kaos nu.

Igår fyndade jag ett schampo från Lilla Bruket, halva reapriset. När jag sen hade gått av tåget och gått en bit inser jag att jag glömde påsen på tåget. Gick tillbaka och tåget hade inte hunnit vidare och min påse låg kvar. Sån tur. Snacka om att vara trött och förvirrad.  Ska vila i helgen, har bara några ärenden på stan inplanerade.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Inte alls bra att du är så trött men skönt ändå att du kan börja och sluta veckorna med att jobba hemifrån. Jag tänkte på dig när jag hörde om den eventuella taxistrejken och det var ju väldigt skönt att det inte blev något av med den. Ibland ska man ha tur och det hade du med din påse på tåget :D
Kram

ime said...

Ja det var en stor lättnad att taxistrejken inte blev av. Många kunder har varit väldigt oroliga.
Det var härligt att ingen hade tagit min påse!
Kram

znogge said...

Så skönt att du kan jobba hemifrån både måndagar och fredagar. Det tycker jag låter alldeles toppen. Vilken tur att taxistrejken inte blev av för den hade ställt till för fel personer tycker jag.

Grattis till ett fint fynd! Vet att produkterna inte är helt billiga. Men vilken tur att påsen låg kvar på tåget och att tåget inte hade hunnit gå.

Önskar en fin fredagskväll nu! Hoppas din kommande helg blir njutbar!

Kram

ime said...

Ja det är perfekt att kombinera hem- och kontorsarbete.
Det känns som det alltid är så, fel personer drabbas vid strejker. Många har varit väldigt oroliga.
Ja men ibland får man ha tur när nan är vimsig 😊
Kram och detsamma till dig!