Saturday, April 27, 2024

Lördag

 


Det har varit så kallt så det känns som blomningen ute nästan stannat upp lite. Jag tog ett foto från tåget i veckan när det i alla fall var lite vacker himmel. Idag skiner solen och det är lite varmare. Jag har varit uppe på stan, har varit hos optiker igen, dock en annan, som regionen har avtal med eftersom jag ska ha terminalglasögon. Optikern var en kund till mig från tiden jag jobbade på tidningen. Vi hade mycket att prata om, han har varit med på resorna vi gjorde med kunder, tror det var Barcelona och Budapest vi har besökt tillsammans. Sen berättade han att han har ett hus på Torsö, mitt favoritställe vid havet i Sölvesborg. Dit åker han och hans fru med tre innekatter som är brittiska korthårskatter. Han visade t o m foton på dom! Sen skulle jag ju välja bågar, fanns ju inte så många fina så jag fick lägga till 750 kronor. Sen var jag och fixade naglarna, hämtade mina skor som jag hoppas jag nu kan använda.

J bor ju hos mig tillfälligt eftersom han gör praktik på tingsrätten son ligger ett par minuters promenad från mig. Det är trevligt med lite sällskap, men ibland åker han ju hem till Lund.

Jag har bokat tågbiljetter till Stockholm i sommar. Åker upp till Dantes 6-årsdag. Sen åker Dante, jag och S hem till Skåne tillsammans. Jag har bara semester några dagar i samband med den helgen sen jobbar jag två veckor till innan jag har tre veckors semester.

4 comments:

Znogge said...

Ja, vilka kalla veckor det har varit ett tag men i dag är det bättre här. I skrivande stund är det sol och hela 13 grader så då klagar jag inte.
Så skönt att du fick beställt även terminalglasögon. Jag har verkligen haft nytta av mina. Minns också att urvalet av bågar inte var stort så jag fick också lägga till lite men det var det värt. Hoppas att dina skor kommer att sitta skönt nu för de är verkligen snygga.

Vilka trevliga planer för sommaren. Både en tur upp till Stockholm i samband med födelsedagen och sedan att de följer med ner. Blir hur bra som helst. Vår lilla Stockholmsfamilj kommer ner till midsommar och håller sig här nere i tre fyra veckor skulle jag tro. Den 14/7 är det dop för lilla E och de tycker det passar bra att ha det här nere. Det ser vi fram emot så klart. Så mysigt med inneboende ett tag.

Önskar en fortsatt fin lördag!

Kram

ime said...

Ja idag kan man inte klaga på temperaturen!
Jag ska försöka gå med skorna här hemma så hoppas jag att det funkar och att dom formar sig mer efter fötterna.
Vad trevligt att er lilla Stockholmsfamilj kommer ner så länge i sommar. Då kan ni träffas mycket!
Kram och önskar dig detsamma!

ibod11 - Ingrid said...

Det har varit kallt i hela landet men nu ser det lite bättre ut framöver :D
Trevligt att optikern var en bekant och att ni hade ett fint samtal om lite allt möjligt. Trist att du behövde lägga till en del pengar men man vill ju trivas med sina glasögon.
Jag förstår att det är mysigt att ha sonen tillfälligt boende hos dig. Det är bara att passa på att njuta :D
Hoppas skorna passar och känns riktigt sköna. Vad roligt att du har en Stockholmsresa att se fram emot.
Kram

ime said...

Ja det var roligt att prata med en fd kund till mig. Jo men jag kände att jag ändå ville ha bågar jag trivs med.
J ska vara på tingsrätten till början på juni tror jag, så jag kan njuta ett tag till av hans sällskap.
Kram