Sunday, September 03, 2006


Har kommit hem från en härlig helg i Stockholm. Åkte upp i fredags morse, gick av flygbussen vid S:t Eriks-plan, dit är det gångavstånd till Odenplan där jag bor. Lämnade in väskan i lägenheten och drog direkt ut på stan. Var lite shoppingsugen. Blev en kappa och skjorta från H&M, blus från Lindex, top från Mexx och linne från Mango. Köpte också Issey Miyakes bodylotion på Arlanda på vägen hem. En liten ljuslykta i Gamla Stan med värmeljus med kaffedoft att ha i. Lite smått till barnen. Gick mina vanliga rundor i stan, men upptäckte lite nytt också. På lördagen åkte jag till Medborgarplatsen för att efter ett besök på Söderhallarna gå längs Götgatan, men där öppnade inte affärerna förrän kl 11.00, jag var lite för tidig. Då gick jag en promenad jag fått tips av Denise om, Denise på jobbet, när man kommer ner mot Slussen viker man av mot vänster på Hornsgatan, går över en gammal bro som är en som en puckel, tror det heter Horngatspuckeln, där var himla mysiga affärer, bland annat Efva Attlings Sthlms-butik. Där gick jag nerför nånting som heter Maria Trappgränd, supermysigt, det är ju backigt på Söder. Tänk om man hittade en lägenhet där... det är gångavstånd till Gamla Stan, dit jag gick sen. Jag har nog gått sammanlagt flera mil denna helg. Underbart väder har det varit, soligt och varmt som en härlig sensommardag. Massor av folk på uteserveringarna. Idag var det ösregn och blåsigt, men det gjorde inte så mycket, jag åkte direkt från lägenheten till t-centralen och sen till Arlanda. Jag behöver dom här helgerna extremt mycket. Känner verkligen att jag kopplar av, att jag laddar batterierna. Trivs så himla bra där uppe.
Dagens outfit: Jeans från H&M, vit blus från H&M, vit kofta från Newhouse.

No comments: