Monday, November 19, 2007


Fick en strålande idé idag när J var hemma med tre kompisar på lunchen. Precis när dom skulle ge sej tillbaka till skolan så bad jag om hjälp med att få ut mina vinterdäck som jag tänkt åka till Volvo och få pålagda. Alla tog ett varsitt däck och det gick undan, så bra, dom gick till skolan och jag lyfte in alla däcken i bagaget. När jag var klar, slog mej en tanke.... jag stod i klänning och kofta och bilnycklar.... jodå, J hade låst till huset. Jag hade inga nycklar. Vad gör man?? Jag kunde ju inte stå ute i flera timmar och vänta på att någon av barnen skulle komma hem. Jag fick ringa på hos grannen, hennes mamma var där och lånade mej telefonen.... ringde kommunen som kopplade mej till skolan, receptionen var obemannad, det var mitt i lunchtid. Växeltelefonisten kopplade runt för att hitta någon... och till sist hittade hon en lärare, som är klassföreståndare åt S, hon hittade inte S men väl J.... så han fick springa hem och låsa upp huset till mamma som stod och väntade.... det hade nog varit bättre att jag rullat ut däcken själv, hade i alla fall gått betydligt fortare att få komma in i värmen igen.

No comments: