Thursday, November 29, 2007


Första gången, tror jag, som det känts så trist att komma hem. Alltså inte trist att träffa J och S och katterna, men Sölvesborg. Blekinge överhuvudtaget. Jag gillar verkligen storstaden. Att gå ut och direkt vara i smeten, Odenplan är så härligt. Alltid folk, när jag gick av bussen på S:t Eriksplan och promenerade till Odenplan hörde jag när jag närmade mej lite trumpetspel, det var några gatumusikanter, och granen stod fint på Odenplan och Gustav Vasa-kyrkan är så fin. Jag känner mej så hemma. Gillar pulsen. Men jag inser ju att om jag någon gång skulle kunna flytta upp lär jag inte ha råd att köpa lägenhet kring Odenplan, tyvärr. Handlat lite, en sidenklänning på Åhléns av märket Wera, ett linne som jag ska ha under den klänningen på Jackpot-avdelningen på NK. En väst på H&M och en god bodylotion från Narciso Rodrigues. Sen lite julklappar till barnen. Ska faktiskt upp igen om en månad, då ska S följa med. Har ätit gott, köpte lasagne på Östermalmshallen. Mysigaste stunden: När jag satt på ett fik i Gamla stan och åt lussebulle och drack kaffe. Då ringde det på mobilen förresten från en byrå som skulle förmedla en annons från en kund, hon satt i Stockholm, som dom flesta byrå-människor gör, så jag berättade att jag också var i huvudstaden. Hon skrattade, hon hade ringt till Skåne men hamnade där hon själv befann sej.

No comments: