Friday, November 23, 2007


Har badat Zelda ikväll, var på Cityzoo idag och köpte kattschampo, klosax och borste. Det gick bra att bada henne även om hon pep och inte gillade det. Torkade henne med en handduk i min famn, och sen fönade jag. Det var lite svårare, satt ner och försökte komma åt, hon smet upp på min axel och vidare upp mitt på min rygg... så jag inte kom åt henne. Vilken smart katt. Men skam den som ger sej. Fönade inte henne riktigt torr utan lät henne vara efter ett tag. När jag satt i min fåtölj kände jag plötsligt en liten tyngd i knäet, jag trodde hon var sur på mej men hon hoppade upp och la sej tillrätta, jag la lite av min morgonrock om henne och sen sov hon i nästan två timmar i min famn, hon både skakade och spann. När hon äntligen vaknade skulle jag borsta henne, men det gillade hon inte, hon blev rädd för borsten.... jag la den på golvet så hon kunde titta på den, hon gick fram försiktigt och nosade, och sträckte ut en tass för att våga känna på den... Nu är hon jättefluffig och mjuk som silke i pälsen. Så... om två veckor ca måste vi göra om allt igen.
Det är inte Zelda på bilden.

No comments: