Saturday, December 01, 2007


Har sluppit ha kontakt med barnens pappa på ett tag och gud så skönt. Men idag var jag tvungen. J:s student stundar. Då behöver man skaffa saker. T ex en studentmössa. J:s studentmössa kostar 542:- och ska betalas i den kommande veckan. Jag tar halva kostnaden. Men.... den andra halva? Kan vi hoppas på att fadern kan ta den kostnaden? Åh nej.... det ska inte ges något svar på det. J har frågat flera gånger men får bara luddigt svar, "ja, kanske det" osv. Idag kollade J, men inga pengar hade han fått insatt. Jag ringde, försökte vara hövlig, men det är så in i h-e svårt.
- Kan du betala hälften av J:s studentomkostnader?
- Dom kostnaderna måste jag få preciserade.
- Ja till att börja med är det hälften av 542:-. Kan du sätta in dom på J:s konto, jag tar den andra halva kostnaden.
Men inte fick jag något svar. Han slingrar sej så han borde ha nobelpriset om det delades ut i konsten att slingra sej ur alla kostnader för sina barn. Det är så ynkligt. Så patetiskt. Det hör till saken att han långt ifrån är någon fattiglapp. Han kanske kunde åka utomlands tre gånger nästa år istället för fyra, så hade det kanske funnits pengar att stötta sin son som ska ta studenten.

No comments: