Sunday, January 06, 2008


Har varit underbara dagar i Stockholm - som vanligt. Extra roligt eftersom S varit med. Vi åkte upp i onsdags kväll, det blev försenat så klockan var rätt mycket när vi var framme. Torsdag morgon gick jag och handlade frukost och sen åkte vi in på stan. Handlade lite på Åhléns, Issey Myakis goa bodylotion och ett läppglans från Helena Rubinstein, en stickad ljusgrå klänning och svarta tights. Hittade en del på H&M också, en storrutig kappa, vid och vida ärmar till 50% rabatt, en vit omlott-skjorta. S köpte en top på Gina Tricot. Gick vidare mot NK, Biblioteksgatan med mera. På Indiskan fyndade vi nåt otroligt, S köpte indiska krigare som hon ska ha på sitt rum, en långärmad top och jag en figursydd skjorta, krigarna och skjortan till halva reapriset... detta gjorde att jag kom upp i ett erbjudande på ett bonuskort så jag fick 150:- rabatt på en jeansvästklänning som var jättefin, helknäppt fram. På kvällen åt vi i lägenheten. Fredagen tillbringade vi på Söder, besökte skatteskrapans nya Galleria, promenerade till Gamla Stan, på kvällen beställde vi kina-mat och sen gav vi oss av till Bounce-föreställningen, det gick snabbt att gå till Dansens Hus så vi smet in på en pub, vitt vin till mej och coca cola till S... föreställningen var helt fantastisk. Dom är bara helt underbara att titta på och det var premiärkvällen, publiken var i extas.... vi stod upp och applåderade in dom säkert fem gånger efter föreställningens slut. Lördagen var vi på stan igen, blev en kort vid jeanskjol. Åt lunch på Östermalmshallen och fikade på Åhléns där S köpte en väska som hon tänkt på i tre dagar. På kvällen var vi på Haga deli och åt, min favo-krog nr 1. Jättemysigt och jättegott. Söndagen blev städning i lägenheten för att sen ta oss till Arlanda, det var lite snöigt så vi var ute i god tid, men hemresan gick bra. Suck... nu är man så trött så jag orkar inte ens tänka på att jobba en hel vecka.

No comments: