Sunday, March 30, 2008


Mitt i natten ringde J och kunde inte hitta bilnycklarna. Det tar ju en stund när man blir väckt av telefonen innan man kan tänka. Jag var i alla fall glad att det inte var värre. Han trodde själv att han tappat dom i en annan bil som han åkt i, att dom glidit ur fickan. Han fick inte tag i personen som kört den bilen. Ja, hur löser man det mitt i natten? Jag har dumt nog inga andra nycklar, men det måste jag skaffa nu. Jag frågade om han inte kunde sova över där han var och försöka lösa det hela när det var morgon. Det tog lång tid för mej att somna om och mycket att tänka på. Vad gör man om man inte hittar nycklarna alls? Måste man byta lås? Suck. Väntade idag på att han skulle höra av sej, men vid halv ett ringde jag honom, jo... nycklarna fanns i baksätet på den andra bilen, pust... vad skönt. Men nu bara måste jag skaffa reservnycklar.

No comments: