Wednesday, March 05, 2008


Var mysigt igår när jag och L tog ledigt och åkte till Ikea, skulle bara handla lite smått, men man kommer alltid hem med mycket mer än man tänkt sej. Sedan åkte vi till Å som bjöd på god wokad mat och så satt vi och snackade hela kvällen, både gamla minnen och hur vi har det idag. Saknar dom båda två på jobbet.
Tidigare under dagen var jag på mitt sista samtal hos I. När jag skulle gå tänkte jag att jag skulle fråga hur det var med O, hans äldsta dotter och berätta att vi faktiskt gått i samma klass ett år på gymnasiet. Han blev allvarlig när jag frågade efter henne och vad hon sysslade med idag. Hon hoppade av gymnasiestudierna, hade hamnat helt fel, ekonomisk linje var inget alls för henne, men hon hade utbildat sej vidare och jobbade med invandrarungdomar, hade också jobbat på Malmö Stadsteater och turnerat runt med en känd sångare. Men för 7-8 år sen drabbades hon av ms och sitter idag i rullstol och klarar inte sej själv, det är en ms där bromsmediciner inte hjälpt. Jag kunde inte fatta det. Denna vackra glada tjej som jag minns från gymnasiet. Gud vad livet kan vara orättvist.

No comments: