Tuesday, March 03, 2009


Igår var det premiär för mej att ta kunder. Det gick bra även om det blev lite kaos emellanåt. Jag skulle haft en helkroppsmassage och ansiktsbehandling på samma kund, men det dök inte upp någon kund. Både jag och J stod och väntade, ingen kunder kom. När receptionen ringde och kollade skulle båda kunderna komma först idag tisdag. Så vi bestämde att jag skulle utföra min helkroppsmassage på J istället, mitt i massagen kommer R upp från receptionen och säger att vi måste avbryta och ta en varsin pedikyr istället. Oj, inte blev det bättre av att jag glömt hälften av mina lathundar hemma. Ok... en pedikyr, och kunden var hudterapeut och hade själv gått på skolan. Då blev jag nervös, hon kommer ju att märka alla fel jag gör. Men det var en trevlig tjej som istället tipsade mej mycket och berättade om hur hon upplevt tiden på skolan. Efter detta pustade jag ut och tänkte att jag kunde ta det lite lugnt, men nej då dyker det upp en helkroppsmassage igen, helt oplanerat. Men det gick bra, det kändes riktigt roligt att få jobba med en kund istället för en klasskompis. Så då är min första dag avklarad och förhoppningsvis fortsätter det att kännas ok.

No comments: