Saturday, March 21, 2009


Kommit hem efter att ha varit på Valjeviken spa, inte som gäst denna gången... utan som personal. Trodde knappt det var sant när jag gick där i den underbara miljön, alla levande ljus och avkopplande musik, att JAG faktiskt utförde behandlingar där. Terese, som äger det hela, ringde mej på tåget hem igår och hade fått ett sent återbud från sin ordinarie personal som var sjuk. Hon frågade om jag kunde ställa upp och jag behövde inte tänka länge för att säga ja. Jag har gjort två helkroppsmassager, den ena på hela 90 minuter och en ansiktsbehandling och det gick jättebra, kändes det som i alla fall. Det är en väldigt annorlunda miljö mot skolan där man är många i två stora salar, jättetrångt mellan sängarna dessutom. Här hade jag ett helt stort rum till mitt förfogande, en värmemadrass på sängen som var höj- och sänkbar. Det är mer njutning för kunderna och samtidigt såklart dyrare. Det känns fantastiskt att kunna erbjuda såna sköna behandlingar och veta att kunderna uppskattar det.
För övrigt har det varit en tuff vecka som vanligt. Klarade inte anatomiprovet, man måste ha 70% rätt och jag fick 63%. Nära men det räcker inte. Ska plugga till epileringsprov denna helgen och även titta på elektrisk terapi och sen är det till att ge sej på anatomin igen.

No comments: