Sunday, August 07, 2011


När jag läser Vimsiga mammans blogg så önskar jag att jag hade mer tid att vara i naturen!! Skogen och havet är så läkande, så underbart att vistas där, men jag hinner ju inte. Bor ju inte direkt vid havet heller längre och kan sakna det nu på sommaren. Man måste liksom ta sej en bit iväg för att komma dit eller till skogen.
Just nu har jag en spinnande Tilda jämte mej, hon spinner alltid så otroligt högt och hon är vår mest kärleksfulla katt, hon tvättar oss så mycket hon kan och har sina speciella ljud för sej. Tyvärr är inte alltid Zelda så snäll vid henne, ibland får Tilda sova ensam med S när hon är här för att hålla henne borta från Zelda och i morse hörde jag hur Zelda började attackera henne, då fick Zelda och Svala (för att hon råkade vara där Zelda var) vara inlåsta i vardagsrummet medan Tilda fick vara där hon ville och det blev ovanpå min byrå. Tilda kan visst ge tillbaka och ibland är det faktiskt hon som börjar, men det blir så våldsamt när dom rullar runt och biter sej fast i varandra. Man vill ju inte att någon ska bli skadad.
Nähä, nu ska det bli städa av här hemma.

2 comments:

Renée said...

Oj då, är de så pass "grova" när de bråkar? Låter jobbigt att behöva sära på dom... Här kan det gå hett till mellan Buddha och Tussan men aldrig att de fräser eller slåss med klorna ute. De bara "mysbråkar" liksom!
Trist att du inte kan vara ute i skogen så mycket som du vill... Jag har alltid bott så nära så jag har kunnat gå till skogen, nu har jag bara typ 200 meter så är jag där! Sen har jag ju varit sjuk sedan födseln (fast jag inte visste om det) så jag har aldrig riktigt orkat jobba heltid (mer än några månader typ). Innan jag blev sjukpensionär jobbade jag natt 77% och då är man ju ledig mycket på dagarna.
Ha det gött och stor KRAM!

ime said...

Ja det är lite jobbigt när dom bråkar, dom rullar runt och sitter fast i varandra som iglar. Efteråt ligger det fullt av päls omkring dom som åkt av...
Just nu jobbar jag alldeles för mycket, men måste nog erkänna att jag var dålig på att ta mej ut i naturen även när jag inte jobbade så mycket i våras. När jag bodde i Sölvesborg hade jag en underbar skogspromenad jag brukade gå innan dom började bygga hus där.
Kram