Wednesday, August 03, 2011


Så här ser det nästan ut hos oss ibland.... när man ska sätta sej och äta kan det sitta en katt på en stol och förtvivlat sträcka på sej för att komma upp i bordshöjd...
Annars är jag lite ledsen och besviken. Hade planerat en resa till A i Jönköping i helgen, skulle åka direkt till henne från Älmhult på fredag. Hade inte blivit tillfrågad om jobb i Ronneby, men tyvärr ringde dom idag. Det är ett dilemma. Å ena sidan ville jag så jättegärna åka iväg, å andra sidan är jag rädd för att tacka nej för många gånger med följd att dom inte ringer mer. Så är det att vara timanställd. Och jag vill ju så förtvivlat gärna jobba med det här. Och är faktiskt beroende av lönen också. Nu är mina söta dagar över när jag hade lön oavsett.... mitt avgångsvederlag tog slut för ett antal månader sedan. Ja... så fort jag får mitt nya schema på IKEA kan jag berätta för Ronneby hur min höst ser ut och då kan jag planera att göra saker de helger jag inte förväntas jobba.

No comments: