Sunday, November 13, 2011


Gick en sväng på stan, skulle köpa nytt månadskort till Malmö. Men det visade sej vara omöjligt. Hallå Skånetrafiken! Vilket århundrade lever ni i? Det går inte att ladda på en period på ett befintligt Jojo-kort och byta destination, frågade flera personer på järnvägsstationen men ingen visste, inte ens en anställd som jobbade på tåget. Finns inte heller ett enda öppet ställe idag där man kan köpa ett med personlig service och inget öppnar imorgon förrän efter jag åkt. Får väl köpa en enkel biljett på morgonen och sen köpa ett månadskort i Malmö. Sen gick jag till Domus, där träffade jag på R från mitt tidigare jobb, han berättade att han och två till sagt upp sej i fredags. Dom fick börja pendla i somras 10 mil för att göra samma jobb som dom gjort i samma stad som tidningen finns i. Tråkigt när man varje dag går förbi ett tidningshus och tvingas åka 10 mil för att göra samma sak som tidigare till samma arbetsgivare som tidigare...!? Knasigt är det ibland, jag förstår precis varför dom sagt upp sej.
Köpte en ros på Domus som jag åkte och satte på min pappas grav, där var fint bland alla gravar med alla blommor och tända ljus. Men lite kyligt idag, dimma som gick rakt igenom alla kläder.

No comments: