Friday, November 18, 2011


Vilken start på morgonen. Jag hade bestämt mej för att ta bilen till en intervju här i stan som jag var kallad till. Men bilen startade inte!! Det är alltid lika ovälkommet när det händer, var inte mycket att göra, jag fick ringa dit jag skulle och säga som det var, att jag var tvungen att promenera, det är inte så jättelångt men jag hade verkligen inte beräknat tid till det. När jag gått en bit så kommer N, vaktmästare på mitt tidigare jobb här i stan förbi och hejar på mej, han stannade för rött ljus så jag skrek till honom och frågade om han kunde köra mej dit jag skulle och det kunde han. Jag kom ändå fram med andan i halsen och helt genomsvettig så klart. Lagom fräscht när man ska träffa nya människor. Väl där berättade dom om verksamheten och jag fick berätta om mej. Det är sällan jag tycker det gått bra, känner att jag liksom svävar ut och vet inte vad jag pratar om till sist. Dom ska såklart träffa många så jag tror inte så mycket. Börjar bli lite trött på att prata om mej själv och sälja in mej själv hela tiden. Tyckte även så i våras. Visst är det kul att bli kallad på intervju, men det är jobbigt också. Ja, i alla fall så ringde jag till Volvo, ska ju få vinterdäcken pålagda idag, dom har tyvärr ingen service att komma och hjälpa en att få igång bilen, men efter många om och men så gjorde dom det i alla fall, det kom två killar i en bil och fick igång min bil med startkablar. Så nu står bilen hos dom, dom ska sätta i ett nytt batteri samtidigt som dom byter däck, jag är så glad att dom kunde hjälpa mej och hoppas nu att det inte är något annat än batteriet. Fick sen gå en bit och sen ta en buss in till stan, känns som jag gått flera mil fram och tillbaka.

No comments: